رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ تیر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار، همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

گرمای هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در برخی نقاط واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۱۳ تیر) بارش در مناطق یاد شده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت. پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ تیر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار، همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و فقط در ارتفاعات واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی دو روز آینده در برخی نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق هرمزگان و کرمان در ساعات بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

وی افزود: تا چهارشنبه در غرب، جنوب غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید و پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: امروز دریای خزر سه روز آینده شرق و مرکز دریای عمان چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ تیر) کمی ابری تا نیمه ابری، از بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و۳۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۴ تیر ) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۸ و ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 863603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha